Shoplog #2: Aliexpress + tips

Ik heb verslaafd aan Aliexpress. En niet zo'n klein beetje ook. Elke dag check ik wel even de app en in mijn favorieten staan bijna 100 items. Deze lopen uiteen van zeer handige producten tot de meest onzinnige troep. Ik bestel ook regelmatig en ben daarom eigenlijk altijd wel aan het wachten op een pakketje. En wat een feest als die pakketjes dan eindelijk op de mat liggen!

Matte lipgloss (0,80 per stuk) 
Ik kon deze lipglosses niet weerstaan. Ze zijn in wel 30 kleuren te verkrijgen bij verschillende verkopers. Van onder naar boven: 12, 10 en 03. De kleuren drogen inderdaad mat op op de lippen. Je lippen worden echter wel heel droog en de kleur komt niet helemaal overeen met hoe het er in de verpakking uitziet. Maar wat wil je voor 80 cent? Ze blijven erg lang zitten, zeker wel 4 a 5 uur! Dit verbaast mij heel erg, aangezien de prijs. Ik ben zeer tevreden! Ik heb nog een aantal kleurtjes besteld die hopelijk snel binnen komen.

Verkoper: http://nl.aliexpress.com/item/New-Arrival-Waterproof-Elegant-Daily-Color-Lipstick-matte-smooth-lip-stick-lipgloss-Long-Lasting-Sweet-girl/32227608810.html?detailNewVersion=2 


Eyeliner (0,77)
Sinds een tijdje ben ik eyeliner gaan dragen. Ik gebruik een kwastje, maar een pen schijnt makkelijker te zijn. Voordat ik een goeie/dure eyeliner wil kopen, wil ik eerst verschillende soorten uittesten. Ik ben niet heel erg tevreden over deze pen, aangezien ik er geen mooie zwarte lijn mee krijg. Maar voor die prijs was het zeker handig om te proberen. 



iPhone hoesje Mandela (ongeveer €1)
Dit hoesje heb ik al een tijdje geleden gekocht. Ik ben er niet echt tevreden over, want de print is heel onscherp en scheef. Helaas, voor de prijs had ik het niet hoeven laten. 

Verkoper: onbekend, maar veel verschillende verkopers verkopen het hoesje


Iphone hoesje Madelief (ongeveer €1)
Ook dit hoedje heb ik al een tijdje geleden gekocht. Over dit hoedje ben ik wel heel erg tevreden. De print is erg mooi gedrukt en blijft ook heel erg mooi.

Verkoper: onbekend, maar veel verschillende verkopers verkopen het hoedje


Fake Triangl bikini (€11)
Ik vind Triangl bikini's echt heel erg mooi, maar ze zijn voor mij eigenlijk te duur. Ik zag deze fake Triangl en op de foto's leek hij heel erg op de echte. Ik was dus erg benieuwd en heb hem meteen besteld. Ik ben er zeer tevreden over. De kleuren zijn heel mooi en precies zoals de echte. De top is niet van neopreen, maar het materiaal van het broekje lijkt wel heel erg op neopreen. Ik heb wel goed gekeken naar de matentabel en naar de recensies voor de juiste maat, maar hij past prima. Ik heb er nog niet mee gezwommen en heb er nog niet mee in de zon gezeten, dus ik ben erg benieuwd hoe het materiaal zich houdt.

Verkoperhttp://nl.aliexpress.com/item/Swimwears-Triangle-Women-s-Fashion-Neoprene-Bikinis-Woman-New-Summer-2015-Sexy-Swimsuit-Bath-Suit-Push/32288765865.html






Tips:
1. Bestel geen item boven de 22 euro bij één verkoper. Boven de 22 euro is de kans groot dat je douanekosten moet betalen. Het is geen probleem als je over de 22 euro komt als je bestellingen plaats bij verschillende verkopers, omdat de pakketjes allemaal los verzonden worden. Mocht je wel een product bestellen dat meer dan 22 euro kost, kun je altijd vragen of de verkoper een lagere prijs op de verpakking wil zetten.

2. Let op de waardering van een verkoper, maar kijk vooral naar het aantal bestellingen. Het is belangrijk dat een verkoper een goede waardering heeft, maar de waarde van deze waardering verschilt natuurlijk wel als maar een handje vol mensen 5 sterren hebben gegeven of dat duizenden mensen dit hebben gedaan. Als ik een product zoek, sorteer ik de resultaten daarom altijd op de meeste bestellingen. Zo komen de verkopers met de meeste bestellingen boven aan en als ze ook nog eens een goede waardering hebben, is het een goede en vaak ook betrouwbare verkoper.

3. Houd er rekening mee dat pakketjes niet kunnen aankomen of dat het product anders is dan je verwachtte. Het moet toch eenmaal uit China komen en door de verschillende transportbedrijven kan je pakketje best wel eens kwijtraken. Bestel dus niet te veel en niet te duur. Daarnaast kan het zo zijn dat de kleuren van het product heel anders zijn of dat de maat niet goed valt. Houd hier dus rekening mee!

4. Producten worden vaak door veel verkopers aan geboden. Zoek dus ook bij andere verkopers en beslis dan bij wie je het gaat kopen op basis van prijs en waardering en aantal bestellingen per verkoper ( zie tip 2). Sommige verkopers rekenen wel verzendkosten en anderen niet.

5. Download de app. De prijzen op de app zijn vaak goedkoper. Als je een item ziet in je browser kan je een QR code scannen via de app, waardoor je het artikel met enkele centen tot soms wel euro's goedkoper kan kopen.

5. Bestel geen neppe designer items. Als deze items bij de douane gepakt worden, krijg je een flinke boete en ben je je bestelling kwijt.

6. Kijk goed naar de feedback, en dan vooral naar de foto's. Een foto zegt meer dan 1000 woorden.

Heb jij weleens wat besteld op Aliexpress? Of ben je dat nog van plan?

2 opmerkingen

  1. Leuke aankopen en hele fijne tips! Ik heb er nog nooit wat besteld, maar wil dat wel een keer gaan doen. Ze hebben daar zulke leuke items!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke aankopen! Ik plaats zelf vaak bij Aliexpress maar heb gelukkig nog nooit douanekosten moeten betalen.

    BeantwoordenVerwijderen